Slim? Huren bij dixons is pas slim.

  • Kort of lang huren
  • Zorgeloos en vrij
  • Nieuwste producten
  • Inclusief service en reparatie
  • Gratis vervangend product
  • Gratis installatie
  • Gratis vervanging

FAQ

Over dixons

Hoe is het met dixons?
Gaat het wel goed, alle winkels zijn toch gesloten?
dixons is toch failliet?
Hoe zit het met die doorstart?

Het gaat goed met dixons. dixons gaat met z’n tijd mee en is een nieuwe weg ingeslagen. De winkels zijn gesloten en in plaats daarvan hebben we een nieuwe webshop geopend. Hierdoor wordt het mogelijk om 24 uur per dag, 7 dagen per week elektronica te huren met de beste service.

Als ik iets huur bij dixons, kan ik er dan op vertrouwen dat dixons over een paar jaar nog bestaat?

Ja. Het merk dixons bestaat al 45 jaar in Nederland en we zijn van plan om daar nog minstens zo lang mee door te gaan. Onze nieuwe aanpak is volledig gebaseerd op plannen van meerdere jaren, dus niemand hoeft zich zorgen te maken over de toekomst van dixons.

Over huren

Waarom kan ik bij dixons alleen nog huren - en niet meer kopen?

Steeds meer mensen willen tegenwoordig huren. Ze willen bepaalde spullen wel gebruiken, maar ze hoeven ze niet per se te bezitten. Ze zijn op hun vrijheid gesteld, ze hebben een hekel aan gedoe of ze willen gewoon het nieuwste van het nieuwste hebben. En niet te vergeten, ze vinden het milieu belangrijk. dixons wil het al deze mensen zo makkelijk mogelijk maken en specialiseert voortaan in de verhuur.

Wat is het voordeel van huren?

Huren is slim, snel en simpel. Je huurt zorgeloos de nieuwste producten, zonder dat je ineens een grote uitgave hoeft te doen. Wij leveren en installeren de producten thuis, direct en zonder gedoe.
En huren wordt steeds gewoner. Denk aan auto’s, cv-ketels, muziek streamen, films kijken, enzovoort. Flinke kans dat je daar al gebruik van maakt.

Als ik iets huur, hoe lang zit ik er dan aan vast?

Dat hangt af van de abonnementsvorm die je kiest. Je hebt de keus uit Comfort (2, 3 of 5 jaar voor tv’s en laptops, 5 of 7 jaar voor witgoed) of Flexibel (3 jaar voor tv’s en laptops). Daarnaast hebben we voor enkele andere producten ook nog Kort huren: 1, 3, 6 of 12 maanden. Meer informatie vind je hier.

Betaal ik niet veel te veel kosten en rente?

Huren en kopen zijn twee verschillende dingen. Huren is een goed alternatief voor kopen, wanneer je zorgeloos van een product gebruik wilt maken, maar je het niet hoeft te bezitten. Je bent dan flexibel en zonder zorgen. Als je iets huurt in plaats van koopt, betaal je een maandbedrag. Hierin zitten de kosten van het product, maar ook de service en reparatie die wij bieden. Je wordt geen eigenaar van het product, maar je hoeft niet ineens een grote uitgave te doen. En: als je huurt en er is iets, dan zorgen wij voor reparatie of een vervangend exemplaar.

Over producten

Welke producten kan ik huren bij dixons?

Bij dixons huur je onder andere tablets, laptops en televisies. Maar je kunt er ook terecht voor koelkasten, wasmachines en drogers.

Ik heb een vraag over een product. Waar kan ik terecht?

Je kunt bij ons terecht met al je vragen over producten, over de service van dixons en over de status van je bestelling. In het contactcenter helpen onze specialisten je graag verder: we zijn er elke werkdag van 8:30 tot 17:00 uur. En buiten werktijden kun je ons altijd bereiken via het contactformulier. We bellen je dan de volgende dag terug.

Heeft dixons altijd het nieuwste model van een product?

Ja, zodra die leverbaar zijn.

Ik wil mijn product vervangen door een nieuwer model. Kan dat?

Of je kunt vervangen, en wanneer, dat hangt af van je abonnementsvorm. Bij abonnement Comfort kan dat als er 60% van de termijn voorbij is. Dus bijvoorbeeld: als je een abonnement voor 5 jaar hebt, dan kun je na 36 maanden je product vervangen door een nieuw product. Je krijgt dan ook een nieuw contract.
Heb je abonnement Flexibel, dan kun je je product na 18 maanden omruilen voor een nieuw model. Bij Kort huren is er geen omruiloptie.

Kan ik bij dixons ook kiezen voor gebruikte producten?

Alleen als het om Apple producten gaat. Dan zijn het altijd gebruikte producten die nog net zo goed zijn als nieuwe.

Over installatie

Als ik een wasmachine of een koelkast huur via dixons, zorgen jullie dan ook voor de installatie?

Ja, we gaan verder dan alleen afleveren. Moet de wasmachine naar boven? Geen probleem. We installeren ook, en we checken of je nieuwe product het doet.

Als ik een computer of een tablet huur via dixons, zorgen jullie dan ook voor de installatie?

Ja, we installeren en we checken of je nieuwe product het doet. En als het nodig is, regelen we ook dat het aangesloten is op een ander apparaat: dus we zorgen ook dat je printer werkt met je nieuwe laptop.

Over contracten

Wat is de looptijd?

Een huurcontract sluit je af voor 2, 3, 5 of 7 jaar. Dat is afhankelijk van het soort abonnement dat je kiest. Er zijn 2 soorten abonnementen zodat je de keuze hebt uit de looptijd en het maandbedrag. En dan kun je binnen de looptijd van je abonnement het product ook nog omruilen voor een nieuwer of een heel ander product. Daarnaast is er de optie Kort huren. Meer informatie vind je hier.

Kan ik alle soorten huurcontracten kiezen bij elk product?

Je hebt de keuze uit 2 soorten abonnementen of Kort huren, en je kiest wat bij je past. dixons maakt onderscheid tussen 3 groepen producten: beeld & geluid, laptop & tablet, witgoed. Het verschil zit ‘m erin, dat tv’s en computers sneller veranderen door nieuwe technologie. Dan willen mensen vaak eerder hun product vervangen door een nieuwe. Daarnaast kun je kiezen uit verschillende looptijden.
Verder kun je nog kiezen voor Kort huren: een kort huurcontract van 1, 3, 6 of 12 maanden. Je krijgt dan een product voor een vast maandbedrag: snel en makkelijk. Meer informatie vind je hier.

Sluit ik het huurcontract direct met dixons?

Nee. Het feitelijke huurcontract sluit je met onze partner, Elbuco. Zij zijn al jaren specialist op het gebied van verhuurservice van consumenten-elektronica. dixons levert alle service, zoals je van ons gewend bent.

Kan ik het huurcontract kosteloos opzeggen voordat de looptijd verstreken is?

In principe niet. Maar je kunt tijdens de looptijd wel een nieuwer of een heel ander product kiezen. Het contract loopt dan door, maar je zit dus niet lang aan hetzelfde product vast. Wisselen van product kost niets, wel kan je maandbedrag veranderen als je bijvoorbeeld een duurder product kiest. Meer informatie vind je hier.

Wat gebeurt er als ik de huur niet meer kan betalen?

Mocht je onverhoopt een huurachterstand krijgen, dan helpen wij je natuurlijk herinneren. Maar veel beter is het, om zelf bijtijds contact op te nemen. Dan kunnen we in overleg de beste oplossing zoeken.

Waar kan ik informatie vinden over de voorwaarden?

Onze algemene voorwaarden vind je hier.

Over garantie

Ik heb een product gekocht bij het ‘oude’ dixons. Geldt mijn garantie nog?

Voor vragen over de garantie voor een product dat je bij het 'oude' dixons gekocht hebt, zijn wij bereikbaar via telefoonnummer 036 - 530 25 29. Op werkdagen van 8.30 tot 18.00 en op zaterdag van 09.00 tot 17.00. U kunt ook een e-mail sturen naar garantie@dixons.nl

Over reparatie

Als mijn product stuk gaat, zorgt dixons dan voor reparatie?

Jazeker. Als je het ons voor 12:00 uur laat weten, zorgen wij dat de reparateur de volgende dag bij je op de stoep staat. Bovendien heeft hij voor de zekerheid altijd een vervangend apparaat bij zich. Heb je een storing? Bel dan 088-7129060.

Mijn product is kapot. Hoe snel kan ik het laten vervangen?

Als je het ons voor 12:00 uur laat weten, zorgen wij dat de reparateur de volgende dag bij je op de stoep staat. Hij heeft voor de zekerheid altijd een vervangend apparaat bij zich. Heb je een storing? Bel dan 088-7129060.

Over retourneren

Kan ik het product retourneren binnen de looptijd van het contract?

Dat kan als er voldoende van de looptijd verstreken is. Wanneer precies, dat hangt af van de abonnementsvorm die je gekozen hebt. En het gaat dan om een verlenging.

Als ik een product via dixons huur, nemen jullie mijn oude exemplaar dan mee?

Ja, gegarandeerd.

Over BKR

Geldt het huren van een product als een lening? En krijg ik dan te maken met een toetsing en registratie door BKR?

Wij maken geen gebruik van het Bureau Krediet Registratie. We controleren zelf zorgvuldig je aanvraag. Om financiële risico's te beperken laten we een kredietwaardigheidstoets bij Focum doen. En we kijken of je niet in de financiële problemen komt als je bij ons gaat huren. Stel, je huurt bij dixons, maar je blijkt het maandelijkse bedrag toch niet makkelijk te kunnen betalen? Dan zoeken we samen met jou naar een oplossing.

Kan ik een huurcontract overzetten op een andere naam, en daarbij alle rechten en plichten doorgeven?

Nee, dat is nu helaas nog niet mogelijk.

Over klachten

Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?

Wat vervelend dat er iets niet naar wens is. Je kunt je klacht melden via 088-7129060. Of stuur ons een e-mail via info@dixons.nl.

Over privacy

Hoe gaat dixons om met mijn gegevens?

Bij dixons respecteren we je privacy en beschermen we je gegevens zorgvuldig. Als je er meer over wilt lezen: ons privacy statement vind je hier.

Klantenservice
Bel naar 088-7129060
Stuur een bericht
Menu verbergen