FAQ | Maak het jezelf gemakkelijk
Volledige installatie en uitleg
Inclusief service en reparatie
Altijd het nieuwste van het nieuwste

FAQ

FAQ

Hoe gaat het met Dixons?

Het gaat goed met Dixons. Dixons gaat met z’n tijd mee en is met de nieuwe eigenaar een nieuwe weg ingeslagen. Waar je vroeger een fysieke winkel in stapte om iets te kopen, bestel je hetzelfde product nu gewoon online vanuit je luie stoel. Bij Dixons gaan we zelfs nog een stapje verder. Wij zijn namelijk een webshop met een breed assortiment en een ruime keuze uit de beste merken en de nieuwste producten. Daar is niks schokkends aan. Wat wel opvallend is, is dat we niks verkopen.

Ja, je leest het goed. We zijn een winkel die niks verkoopt. Maar dat betekent niet dat we je niks te bieden hebben. Sterker nog, we hebben je zelfs meer te bieden dan traditionele winkels.

Waarom heeft Dixons deze opvallende beslissing genomen?

We willen dat mensen zorgeloos kunnen genieten van alle mooie dingen in het leven. Niet zozeer van spullen, maar van het plezier, de beleving en het gemak dat die spullen hen bieden. Want zeg nou zelf, daar draait het toch om. Dat is dan ook de voornaamste reden waarom we geen producten meer te verkopen, maar in abonnementsvorm aanbieden. Wel de lusten maar niet de lasten.

Mensen staan er bovendien meer voor open. Betalen voor gebruik wordt steeds gebruikelijker. Denk aan auto’s, cv-ketels, muziek streamen, on demand films kijken.

Waarom kan ik bij Dixons alleen nog een abonnement afsluiten voor het gebruik van de producten?

Steeds meer mensen hoeven tegenwoordig het product niet per se te bezitten, maar zij willen deze spullen wel graag gebruiken. Daarnaast zijn ze op hun vrijheid gesteld, hebben ze een hekel aan gedoe en ze willen gewoon het nieuwste van het nieuwste hebben. En niet te vergeten, ze vinden het milieu belangrijk. Dixons wil het al deze mensen zo makkelijk mogelijk maken en biedt daarom een service-abonnement aan.

Wat zijn de voordelen van een service-abonnement van Dixons?

Een abonnement van Dixons is slim, snel en simpel. Je kan zorgeloos genieten van de nieuwste producten, zonder dat je ineens een grote uitgave hoeft te doen. Wij leveren en installeren de producten thuis, direct en zonder gedoe.

Als ik iets huur, hoe lang zit ik er dan aan vast?

Dat hangt af van de abonnementsvorm die je kiest. Iedereen is anders en daarom kun je zelf de looptijd en het bijpassende maandbedrag kiezen dat bij jouw situatie past. Je kunt kiezen uit:

  • Termijn voor Beeld & geluid: 3 of 5 jaar
  • Termijn voor Keuken: 5 of 7 jaar
  • Termijn voor Wassen & drogen: 5 of 7 jaar
  • Termijn voor E-bikes: 4 jaar
Ik wil mijn product vervangen door een nieuwer model. Kan dat?

Ver voordat je contract afloopt heb je de mogelijkheid om je product in te ruilen voor een nieuwer model. Bij het omruilen ga je opnieuw een contract aan met een nieuw product. Afhankelijk van jouw gekozen looptijd is het eerder omruilen van een producten mogelijk na:

  • 24 maanden bij een looptijd van 36 maanden 
  • 36 maanden bij een looptijd van 48 maanden (E-bikes)
  • 36 maanden bij een looptijd van 60 maanden
  • 48 maanden bij een looptijd van 84 maanden
      
Betaal ik niet veel te veel kosten en rente?

Dat hangt ervan af. Als je alleen de aanschafprijs deelt door de looptijd kom je lager uit. Wanneer je echter alle kosten meeneemt in je berekening zoals rente, installatie, omruil, onbeperkte garantie, verhuiskosten etc. dan krijg je veel meer gemak, flexibiliteit en service tegen een nette prijs. Verder hoef je geen groot bedrag ineens neer te tellen en draag je via Dixons bij aan een meer duurzame samenleving.

Welke producten biedt Dixons aan?

Wij zijn een webshop met een breed assortiment en een ruime keuze uit de beste merken en de nieuwste producten. Je kunt bij ons o.a. terecht voor koelkasten, wasmachines, drogers, televisies, e-bikes etc.

Ik heb een vraag over een product. Waar kan ik terecht?

Je kunt bij ons terecht met al je vragen over producten, de service van Dixons en de status van je bestelling. In het contactcenter helpen onze specialisten je graag verder. Je kan ons elke werkdag bellen op 088-7129060 (lokaal tarief) van 8:30 tot 17:00 uur. En buiten werktijden kun je ons altijd bereiken via het contactformulier. We bellen je dan de eerstvolgende werkdag terug.

Heeft Dixons altijd het nieuwste model van een product?

Ja, zodra die leverbaar zijn.

Als ik een product gebruik via Dixons, zorgen jullie dan ook voor de installatie?

Ja, we gaan verder dan alleen afleveren. Moet de wasmachine naar boven? Geen probleem. We installeren ook, en we checken of je nieuwe product het doet.

Sluit ik een abonnement direct bij Dixons af?

Nee. Het feitelijke abonnement sluit je af bij onze partner, Elbuco. Zij zijn al jaren specialist op het gebied van verhuurservice van consumentenelektronica. Dixons levert alle service, zoals je van ons gewend bent.

Kan ik mijn contract kosteloos opzeggen voordat de looptijd verstreken is?

In principe niet. Maar je kunt tijdens de looptijd wel een nieuwer of een heel ander product kiezen. Het contract loopt dan door, maar je zit dus niet (lang) aan hetzelfde product vast. Wisselen van product kost niets, wel kan je maandbedrag veranderen als je bijvoorbeeld een duurder product kiest. Meer informatie vind je hier.

Wat gebeurt er als ik mijn maandelijkse abonnementskosten niet meer kan betalen?

Mocht je onverhoopt een betalingsachterstand krijgen, dan helpen wij je natuurlijk herinneren. Maar veel beter is het, om tijdig contact op te nemen. Dan kunnen we in overleg de beste oplossing zoeken.

Waar kan ik informatie vinden over de voorwaarden?

Onze algemene voorwaarden vind je hier.

Als mijn product stuk gaat, zorgt Dixons dan voor reparatie?

Jazeker. Als je het ons voor 12:00 uur laat weten, zorgen wij dat de reparateur de volgende werkdag bij je op de stoep staat. Bovendien heeft hij voor de zekerheid altijd een vervangend apparaat bij zich. Heb je een storing? Bel dan 088-7129060 (lokaal tarief).

Mijn product is kapot. Hoe snel kan ik het laten vervangen?

Als je het ons voor 12:00 uur laat weten, zorgen wij dat de reparateur de volgende werkdag bij je op de stoep staat. Hij heeft voor de zekerheid altijd een vervangend apparaat bij zich. Heb je een storing? Bel dan 088-7129060 (lokaal tarief).

Kan ik het product retourneren binnen de looptijd van het contract?

Dat kan als er voldoende van de looptijd verstreken is. Wanneer precies, dat hangt af van de abonnementsvorm die je gekozen hebt. En het gaat dan om een verlenging.

Als ik een product via Dixons aanschaf, nemen jullie mijn oude exemplaar dan mee?

Ja, gegarandeerd.

Als ik een abonnement neem op een product is dat dan een lening? En krijg ik dan te maken met een toetsing en registratie door BKR?

Wij maken geen gebruik van het Bureau Krediet Registratie (BKR). We controleren zelf zorgvuldig je aanvraag. Om financiële risico's te beperken laten we een kredietwaardigheidstoets bij Focum doen. En we kijken of je niet in de financiële problemen komt. Stel, je hebt een abonnement op een product van Dixons, en het blijkt dat je het maandelijkse bedrag toch niet makkelijk te kan betalen? Dan zoeken we samen met jou naar een oplossing.

Kan ik mijn contract overzetten op een andere naam, en daarbij alle rechten en plichten doorgeven?

Nee, dat is nu helaas nog niet mogelijk.

Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?

Wat vervelend dat er iets niet naar wens is. Je kunt je klacht melden via 088-7129060. Of stuur ons een e-mail via info@dixons.nl.

Hoe gaat Dixons om met mijn gegevens?

Bij Dixons respecteren we je privacy en beschermen we je gegevens zorgvuldig. Als je er meer over wilt lezen: ons privacy statement vind je hier.